Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Top 10 romane ecranizate


       Pentru astazi m-am gandit la un articol putin diferit, care sa imbine pasinea mea pentru carti cu pasiunea mea pentru filme :) Cu toate ca de cele mai multe ori ma plang si sustin ideea de "Cartea bate filmul" , imi place oricum sa aud ca se va ecraniza o carte draga mie.
     
 Cartea mereu e mai buna, e mai complexa si iti lasa loc de interpretare, te lasa sa iti imaginezi atat de multe lucruri dupa propriu plac. Chiar si asa sunt numeroase ecranizari a unor romane celebre care mie imi sunt tare dragi. O sa fac astfel un top 10 cu preferatele mele , dar ordinea din top nu e neaparat importanta pentru ca la unele mi-a fost tare greu sa le ierarhizez.

Avem astfel :

10. Gone Girl 


      Mi-a placut tare mult romanul Fata Disparuta de Gillian Flynn. Cu siguranta e un thriller exceptional, bine structurat, cu personaje complexe si cu rasturnari de situatie. Pentru mine a fost un roman de nota 10.

        Si filmul primeste laude din partea mea. Mi-a placut ca, cu toate ca stiam deja tot ce se intampla tot am fost foarte captivata de film, nu m-a plictisit si actorii au jucat foarte bine.
     Romanul il gasiti in limba romana la Editura Trei :) 










9. The Help 

     O drama superba care urmareste un subiect delicat. Cartea asta nu se lasa din mana cu siguranta.
      Filmul a reusit sa ma emotioneze. Mi-a placut...e foarte placut sa vezi ca cineva a reusit sa faca un film atat de bun si sa nu distruga ideea cartii :)
     Distributia e buna si recomand din tot sufletul sa cititi cartea, iar apoi sa vedeti si filmul.
      Cartea o gasiti in limba romana la Editura Univers :) 






8. Extremely Loud & Incredibly Close
        "Îmi place să-i văd pe oameni regăsindu-se, poate că ăsta-i un lucru prostesc, dar ce pot să zic, îmi place să văd oameni alergând unul spre altul, îmi plac sărutările și lacrimile, îmi place nerăbdarea, poveștile pe care gura nu le poate spune destul de repede, urechile care nu sunt suficient de mari, ochii care nu pot cuprinde dintr-odată schimbare, îmi plac îmbrățișarea, regăsirea, momentul în care încetează dorul de cineva (..)" Un citat m-am gandit ca v-ar atrage atentia . 
        Romanul e minunat, protagonistul e un baiat de 9 ani, foarte inteligent inventator, astrofizician și fan Beatles care și-a pierdut tatăl în atentatul de la 11 septembrie 2001 din Statele Unite ale  Americii.  Trebuie sa spun mai mult? Nu o voi face pentru ca totul e surprinzator in cartea asta si e mai frumos sa o descoperiti singuri. 
       Ecranizarea , avandu-i pe Tom Hanks si Sandra Bullok e minunata. Tin minte ca am prins filmul intr-o dimineata pe HBO(nu apucasem sa il vad dar stiam de existenta lui) si nu m-am putut dezlipi din fata TV-ul pana nu s-a terminat. 

7. The Fault in Our Stars


 Am afirmat deja de cateva ori ca John Green mi se pare overrated. Cu toate acestea Sub aceasi stea este cel mai bun roman al lui din punctul meu de vedere. Recunosc, am plans, am plans mult citindu-l . Il gasiti la Editura Trei :)

Ecranizarea mi s-a parut foarte reusita.  a jucat impecabil, merita un Oscar din punctul meu de vedere. 

Nu cred ca mai e cineva care nu a citit cartea sau nu a vazut filmul dar oricum va indemn sa o faceti (pregatiti cu servetele ) 




6. Breakfast at Tiffany's



     Truman Capote a scris atat de multe carti si spre rusinea mea recunosc ca am citit doar Mic dejun la Tiffany. Tot zic ca ii voi incerca si celelalte romane si acum ca mi-am reamintit de el cred ca o voi face. Mic dejun la Tiffany e un roman usor, placut, rafinat.
      Nu stiu daca mi-a placut mai mult cartea sau filmul. Nu ai cum sa nu indragesti ceva ce o implica pe Audrey Hepburn :)) E cu siguranta una dintre actritele mele preferate si filmul asta imi e tare tare drag.  
      Cartea o gasiti la Editura Polirom :) 


5. Psycho 

       Urmatorul titlu din top este tot din colectia "Oldie but Goldie" In cazul Psycho am vazut intai filmul si am citit cartea cam dupa doi ani. 
        Ador Psycho, ador orice e legat de Hitchcock si am fost foarte placut surprinsa cand am aflat ca nimeni nu a vrut sa ecranizeze Psycho de Robert Bloch, iar atunci cand Hitchcock a 
preluat drepturile de ecranizare toti au zis ca e nebun. Si uite asa
dupa ani de zile, Psycho ramane un fenomen si cel mai celebru
film din cariera lui Hitchcock.

        Roman a fost ceva inedit pentru vremea aceea. Nu se scria despre asa ceva atat de mult si totul..incepand de la intriga, complexitatea personajelor, descriere mi s-a parut incredibil. 
       Filmul este cu siguranta unul dintre filmele mele preferate.  Recomand filmul, cartea dar si serialul Bates Motel, care s-a inspirat foarte mult din Psycho si este incredibil de bun :) 


4. Life of Pi

Viata lui Pi este acel gen de carte care iti poarta imaginatia departe de tot si cu toate astea nu iti poti imagina cum poate cineva sa redea in imagini ceea ce tocmai ai citit. Si uite ca cineva a reusit...Oceanul,tigrul, balene, pasari, totul zboara, totul e desprins dintr-un basm, dintr-un roman fantastic si cineva vine si face un film la care te uiti si te gandesti "Cum?Cum pare totul atat de real?" 
Cartea are o poveste frumoasa dar foarte multa descriere, lucru care pe mine ma plictiseste uneori. Chiar si asa mi-a placut mult. Nu descrie nimic banal, nimic din ceea ce mai gasesti in multe alte carti.
Filmul l-am vazut 3D, lucru care m-a facut si mai tare sa ma pierd in acea lume minunata si in efectele speciale. Cu toate astea si in 2D este destul de spectaculos. Recomand
Cartea o gasiti in limba romana la Editura Polirom . :) 

3. HARRY POTTER


7 carti minunate transpuse exemplar intr-o serie de filme. De Harry Potter mereu voi fi foarte atasata. Harry Potter reprezinta motivul pentru care iubesc sa citesc atat de mult acum, reprezinta o parte din copilaria mea si mereu o sa imi placa si o sa fiu super entuziasmata in legatura cu orice are legatura cu aceasta serie. 
Cartile le-am citit de vreo 3 ori , iar filmele le-am vizionat de si mai multe ori. Din cand in cand singurul lucru de care am nevoie este un maraton Harry Potter :D 
Nu are rost sa zic prea multe despre aceasta serie pentru ca toata lumea a auzit de ea. Ma surprinde oricum uneori cand aud ca unii nu au vazut filmele. Nu pot sa zic decat "Shame on you " :)) Glumesc. Oricum sunt minunate asa ca faceti un maraton. Nu veti regreta . 



2. A clockwork orange

            Atat filmul , cat si cartea au fost foarte controversate la vremea aparitiei lor. Faptul ca am tot auzit ca socheaza m-a facut curioasa.

             Am vazut si in cazul acesta filmul intai. Stiind ca e mana lui Stanley Kubrick ma asteptam la ceva genial. Am fost de-a dreptul fermecata si brusc am vrut sa aflu mai mult. Cum e cu comportamentul asta deviant , cum e cu toata ideea de violenta..am vrut sa aprofundez asa ca m-am dus fuga-fuguta la librarie si am cumparat cartea. A reusit sa ma prinda cu toate ca vazusem filmul deja.

           Portocala mecanica este un exemplu ca uneori Cartea nu bate filmul, Filmul nu bate cartea, ci amandoua pot fi exceptionale :)

  Cartea o gasiti la editura Polirom si este scrisa de Anthony Burgess :) 
1. FIGHT CLUB


         Dupa ce m-am gandit putin , am ales Fight Club ca numarul 1 in topul meu cu ecranizari a romanelor celebre.
Cartea este scrisa de Chuck Palahniuk. Palahniuk are un stil specific care nu prinde la toata lumea. 
       Am fost avertizata ca e ceva putin mai greu de inteles asa ca am citit cartea incet, desi are doar 200 si ceva de pagini. Am avut momente de confuzie dar si cand dai de punctul in care incepi sa intelegi lucrurile este minunat. Ti-e ciuda ca tu nu ai scris asa ceva.
         Asa ca, dupa acest roman complicat dar atat de bun cineva s-a gandit sa il ecranizeze... si nu oricum, folosindu-se de cele mai bune ingrediente. Avem astfel : un , un Brad Pitt, o  si uite asa iese ceva de nota 10 . 
        Se poate deci sa dai nota 10 si la carte, si la film. Fight Club e cel mai bun exemplu din punctul meu de vedere :D           Cartea o gasiti in limba romana la Editura Polirom :) 

Topul vostru cum arata? 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu