Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Leapşa cărților româneşti contemporane

Am preluat de la un alt blogger aceasta leapsa.
Am hotarat sa raspund la intrebari pentru ca mi se par interesante si astfel putem promova si autorii nostri contemporani care sunt foarte talentati si ar trebui sa fie apreciati mult mai mult.
Astfel am acceptat provocarea.



Primul autor român contemporan citit?
Daca imi aduc bine aminte, prima data am citit romanul de debut al autoarei Oana Arion, anume "Ultimul viking" care mi-a placut la nebunie si m-a facut foarte curioasa in privinta scrierilor romanesti. Asa ca datorita acestui impuls am continuat sa citesc si de la alti autori romani contemporani pentru ca aveam mari asteptari.

 De la ce autor contemporan ai citit cele mai multe carti?
Nu am citit de la niciun autor contemporan mai mult de o carte, am preferat sa citesc cate putin de la fiecare.
Pe viitor voi citi mai multe carti de la autorii mei preferati, in viitorul apropiat cu siguranta.

Cuplul preferat din cartile romanesti contemporane?
Aici nu sunt foarte decisa pe cine sa aleg, as alege pe Kim si Hayden din Triplu H de Corina Cîndea, pentru ca imi place relatia lor bazata pe libertate, aventura, suspans. Mi se pare ca sunt un cuplu reusit, doua personaje care stiu sa te tina cu sufletul la gura atunci cand au parte de o cearta sau de un moment tensionat.

Eroul din cartile romanesti contemporane in mainile caruia ti-ai pune viata?
Cred ca merg pe mana lui Arrio din "Ultimul viking" de O.G.Arion datorita loialitatii sale si puterii de a se sacrifica pentru persoanele dragi.
Este un personaj viteaz si puternic in ale carui maini cu siguranta mi-as pune viata si stiu ca nu voi ramane dezamagita.

Fantasy sau romance romanesc?
Sincera sa fiu imi plac ambele la fel de mult, romance este un gen clasic romanesc pe care il intalnim in majoritatea operelor, insa fantasty-ul este mai prezent in operele contemporane si mult mai bine definit.
Asa ca merg pe fantasy pentru ca autorii nostri aduc un plus, ceva special care inaltura clasicele clisee si ideile plagiate.

Carti romanesti-nume romanesti? Sau carti romanesti-nume straine?
Nu stiu sigur ce m-ar atrage mai mult.
Dar sunt de parere ca daca o carte este romaneasca si titlul sa fie la fel, pentru a reprezenta cu strictete poporul si limba noastra, si cine stie, a-i aduce omagii pe plan international.

Eroina preferata?
Nu am o eroina preferata.
Am mai multe.
Dar o voi alege pe Alicia din "Aripi smulse" de Corina Savu, este un personaj feminin puternic ce nu sa lasa rapusa de rautatea si acuzatiile celor din jur. Am apreciat faptul ca este mereu stapana pe sine si face fata cu brio oricarei situatii in care este implicata.


Ultima carte romaneasca citita?
Ultima carte este "In tempora" de Andreea Blându.
Mi-a placut in proportie de 70%.
Este o carte frumoasa insa ii lipseste ceva, nu stiu ce anume.
Pur si simplu nu mi-a oferit acea tentatie de a nu o mai lasa din mana.
Dar totusi actiunea si subiectul sunt foarte interesante, limbajul este unul literalmente potrivit si formal.
Personajele sunt bine conturate si te poti atasa de ele cu usurinta, dar si de povestile lor de viata.

Care este urmatoarea carte, semnata de autor roman contemporan, pe care ti-ai propus sa o citesti?
Planuiesc sa citesc chiar zilele urmatoare primul volum din seria Alina Marinescu, intitulat "Asasin la feminin" semnat de Monica Ramirez.

Un mesaj pentru autorii romani?
Dragi autori romani contemporani continuati sa scrieti si sa ne faceti sa ne mandrim cu voi peste hotare, sa ne reprezentati tara cu talentul vostru si sa transmiteti ideile si gandurile voastre si generatiilor urmatoare.
Faceti o treaba buna.

Edituri care publica autori romani contemporani:
-Librex
-Quantum
-Herg Benet
-Celestium
-Libris Editorial
-For you
-Trei
-Bookzone

Va invit sa raspundeti si voi la aceste intrebari fie intr-un comentariu fie intr-un articol daca sunteti bloggeri! :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu